Sissarit ry

Yhdistyksen historiaa

• AJK-Sisustussuunnittelijat ry rekisteröitiin  9.10.2014.
  • Varsinaiset perustajajäsenet: Riitta Bergman puheenjohtaja, Riina Ahtola sihteeri, Outi Linnasalmi (ent. Kleemola) ja Iris Heikkonen.
  • Ensimmäinen perustamiskokous oli maaliskuussa 2015.
  • Yhdistyksen tarina lähti yhteistyön ja verkoston tarpeesta. Jäseniä tuli perustamisen yhteydessä heti runsas määrä.
  • Aluksi yhdistyksen pääsyvaatimuksena oli AJK-Jatkokoulutuksen sisustussuunnittelukoulutuksen hyväksytty suorittaminen.
  • Yhdistyksellä on yksi kunniajäsen, sisustusarkkitehti Sirkka Eronen, joka on ollut AJK-Jatkokoulutuksen pääopettajana.
  • Yhdistyksen kutsumanimi SISSARIT otettiin käyttöön syksyllä 2016.
  • 2023 yhdistyksen nimi muutettiin virallisesti Sissarit ry:ksi

Yhdistys nyt

• Yhdistykseen voi hakea ammattitaitoiset suomessa toimivat sisustussuunnittelijat.
  • Toiminnasta vastaa hallitus, työryhmät kulloinkin tarvittavilla aiheilla sekä kaikki jäsenet omalta osaltaan.
  • Yhdistys tarjoaa jäsenilleen ammatillisen verkoston. Tärkeä keskustelupaikka on jäsenten Facebook-ryhmä.
  • Jäsenille järjestetään tapahtumia ja koulutuksia. Näissä voi verkostoitua, syventää / laajentaa ammattitaitoa sekä lisätä tuotetuntemusta.
  • Yhdistyksellä on laaja joukko yhteistyöyrityksiä.
  • Messuilla pyritään käymään vähintään kerran vuodessa (Habitare).
  • Toiminta rahoitetaan jäsenmaksuilla sekä kumppanimaksuilla.

Jäseneksi

Oletko sinä sisustussuunnittelun ammattilainen, käynyt AJK-Jatkokoulutuksen tai vastaavan sisustussuunnittelukoulutuksen? Liity siis upeaan Sissari-joukkoomme!